MUNTANYA EN FAMÍLIAMUNTANYA EN FAMÍLIA
 Bigo Bigo
Estas en MUNTANYA EN FAMÍLIA Archivo de Relatos January 2012 Fontfreda – Coma Montanèro (raquetes) - Vall D'aran
Sunday 8 de January de 2012, 18:48:20
Fontfreda – Coma Montanèro (raquetes) - Vall d'Aran
Tipo de Entrada: RELATO | 2953 visitas

Magnífica excursió amb raquetes que parteix de la boca Nord del Tunel de Vielha i que seguint bona part del GR-211 en direcció al Port de Vielha permet accedir als petits llacs del final de la Coma de Montanèro al peu de la vessant Nord del Tuc de Montanèro i del Tuc de l’Horno.

Durada: Unes 7 hores d’anada i tornada

Època: Hivern

Dia: 3 de gener de 2012

Desnivell: uns 860 m.

Distància: 10.6 Km.

Dificultat: Moderada

Descripció:

Deixem el cotxe aparcat just al punt on comença la boca Nord del Túnel de Vielha (1.380 m.), desviant-nos a la dreta per la pista que condueix a la incineradora. La referència és l’edifici amb una visible xemeneia metàl·lica.

Just baixar del cotxe ens posem les raquetes. L’excursió no té dificultat tècnica però sí que la neu és abundant i encara que la previsió de temps és bona, anem acompanyats pel Nacho, un experimentat guia de muntanya, que ens dona les instruccions de seguretat i ens equipem amb l’ARVA, la sondes i les pales.

Iniciem la caminada seguint la pista que va planejant per sobre de la boca Nord del túnel, travessant l’arriu Fontfreda i fins que arribem al creuament amb el GR-211 que porta de pujada cap al port de Vielha.

Agafem ara el sender que va marxant evident i arribem a la Cabana deth Pontet, una cabana de pastors situada en el pas del sender del Port de Vielha. Continuem pel GR i creuem novament l’arriu Fontfreda pel pont. Fotografiem la creu vermella que ressalta del blanc paratge.

L’excursió canvia de ritme. Ara ja en força rampa atansem la cresta inicial de la morrena que resseguirem fins arribar a la base de la coma de Montanèro sota la serra del pic del mateix nom i que deixant el sender ara hem de fer pas cap a l’Oest.

La neu és abundant i bona, avancem sense dificultats però ara és quan apareix el valor i la seguretat d’anar guiats. Hem d’obrir pas nou per assolir la direcció de la Coma de Montanèro. Després de fer un flanqueig d’una pendent força dreta però sense massa perill anem enfilant la coma resseguint les carenes, sempre sota l’ombra de la serra del Montanèro.

Arribem a la zona solejada i ens anem traient roba. Avancem ara poc a poc ja que el cansament comença a treure el cap. Arribem finalment a l’olla que alberga els petits llacs al peu del Tuc de l’Horno. Acabem aquí la pujada (2.220 m), fruïm del magnífic paratge de neu abundant i el bon temps que ens acompanya. Tenim fantàstiques vistes sobre la serra de Fontfreda amb la característica Pala de Sarrahèra, el Tuc de Betren, el Tuc de Roca Blanca, la pared Nord del Tuc de Montanèro i al Nord, la serra i el Tuc de Horno.

Ens instal·lem aquí i gaudim del descans i d’un bon entrepà. Sense temps a agafar fred ens tornem a carregar les motxilles i iniciem la baixada pel mateix camí, ara però fent drecera per algunes pales de neu abundant que permeten diversió a la colla. Ens creuem amb una parella d’esquiadors de muntanya que ens saluden.

Anem baixant tot comentant l’excursió que ens ha permès gaudir a fons d’un magnífic paratge d’alta muntanya. Ha estat una de les bones…

Més informació: www.penjatsperlaran.wordpress.com

Fotografies: https://picasaweb.google.com/110328644013861543500/FontfredaComaMontanero#